المجلد 16، العدد 3، 2016

The Impact of the Terrorist Attacks of 9/11 on the Social Life in America: A Critical Study of Joseph O’Neill’s Novel Netherland

The Impact of the Terrorist Attacks of 9/11 on the Social Life in America: A Critical Study of Joseph O'Neill's

Novel Netherland

Dr. Nouh Ibrahim Saleh Alguzo

Department of English Language- Faculty of Sharia and Islamic Studies Ahsa

Imam Muhammad Bin Saud Islamic University- Saudi Arabia

عنوان البريد الإلكتروني هذا محمي من روبوتات السبام. يجب عليك تفعيل الجافاسكربت لرؤيته.

Abstract

The terrorist events of September 11, 2001 had negative effects on social life and family relationships in America. This research paper examines these effects through an analytical study of Joseph O'Neill's novel Netherland (2008). The 9/11 events have transformed the world into an unsafe place with the continuous threats of terrorists to commit more attacks on the American soil. In response to the horrible attacks, the American administration started new policies to enhance national security. O'Neill's novel Netherland illustrates that the attack had a great impact not only on Muslims and Arabs, but also on European Christians, represented through the characters of Hans and Rachel. Furthermore, the cricket game has symbolic social and political values in the novel. It foreshadows the unity of the .multicultural team in New York, who show respect and tolerance to one another.

Keywords: 9/11 attacks, terrorism, immigrants, Americans.

تأثير هجمات ١١ سبتمبر الإرهابية على الحياة الاجتماعية في أمريكا: دراسة نقدية لرواية جوزيف أونيل: نذرلاند

د. نوح ابراهيم صالح الغزو

قسم اللغة الانجليزية - كلية الشريعة والدراسات الاسلامية

جامعة الامام محمد بن سعود الاسلامية – السعودية

عنوان البريد الإلكتروني هذا محمي من روبوتات السبام. يجب عليك تفعيل الجافاسكربت لرؤيته.

الملخص:

كان لأحداث ١١ سبتمبر ٢٠٠١ الإرهابية تأثيرات سلبية على الحياة الاجتماعية والعلاقات العائلية في أمريكا. ويهدف هذا البحث العلمي إلى توضيح هذه التأثيرات من خلال دراسة تحليلية لرواية جوزيف أونيل: نذرلاند (٢٠٠٨). لقد حولت أحداث ١١ سبتمبر العالم إلى مكان غير آمن من خلال تهديدات الإرهابيين المستمرة بتنفيذ هجمات أخرى على الأراضي الأمريكية. ورداً على تلك الهجمات المرعبة؛ قامت الإدارة الأمريكية باتخاذ سياسات جديدة من أجل تعزيز الأمن القومي. لذلك فإن رواية أونيل توضح أن تلك الهجمات كان لها تأثير كبير ليس فقط على المسلمين والعرب وإنما على المسيحيين الأوروبيين، والتي يمثلها في الرواية شخصيات مثل هانز وراشيل. علاوة على ذلك؛ أشارت الرواية إلى أن رياضة الكريكيت ذات قيمة اجتماعية وسياسية رمزية، حيث إنها أظهرت وحدة  الفريق متعدد الثقافات في نيويورك من خلال مظاهر الاحترام والتسامح فيما بينهم.

الكلمات المفتاحية: هجمات ١١ سبتمبر, إرهاب, مهاجريين, أمريكيين.

تحميل البحث